Sammenligning af lønsystemer: Gratisal vs. Zenegy

Zenegy

Zenegy vs. Gratisal – Hvilket lønsystem skal du vælge?

Måske har du allerede besluttet dig for et skifte, men kan simpelthen ikke finde hoved eller hale i markedets mange tilbud. I så fald kan følgende blogindlæg være dig behjælpelig.

I dette blogindlæg sættes fokus på forskelle og ligheder Gratisal og Zenegy imellem, så du i endnu højere grad vil føle dig rustet til at træffe det rette valg af lønsystem. Hvor adskiller systemerne sig egentlig fra hinanden og hvilke funktioner rummer de hver især?

Forskelle på Gratisal og Zenegy:

Først præsenteres dog en række af de vigtigste highlights fra sammenligningen:

  1. Gratisal tilbyder en gratis version, hvorfra du uden problemer kan køre løn i din virksomhed. Zenegy tilbyder ingen gratis version, men koster 20 kr. pr. aktiv medarbejder.
  2. Ved Gratisal kan du skræddersy systemet efter dine behov og sammensætte din egen pakkeløsning til 0-15 kr. pr. lønseddel. Ved Zenegy kan du udelukkende vælge mellem to faste pakkeløsninger; Zenegy Payroll til 20 kr. pr. aktiv medarbejder og Zenegy HR til 15 kr. ekstra pr. aktiv medarbejder.
  3. Både Gratisal og Zenegy har flere sproglag og tilbyder en medarbejder app samt telefonisk support.
  4. Gratisal kan integreres med  Workbook, Planday, Uniconta, Dinero, e-conomic, Titanplan, Inventio.IT, Quinyx, Billy, Blue Marble, Logbuy og Flexybox. Zenegy kan integreres med systemerne e-conomic, Dinero, Jobilant, HR Manager og Billy.
Gratisals lønsystem:

Gratisal er et lønsytem, der kan skræddersys efter behov. Du kan til- og fravælge funktioner efter behov, og uden binding.

Du kan altid se dine handlinger med det samme via Gratisals realtidsdata og hvis fejl i lønkørslen skulle opstå kan funktionen “Autokorrektion” regulere disse. Derudover kan du fastsætte handlinger ude i fremtiden via “Datostyring” og dermed fastsætte eksempelvis en lønstigning grundet anciennitet et år ude i fremtiden.

Det er desuden muligt for medarbejdere gratis at benytte medarbejder app’en, hvor dine medarbejdere kan registrere tid, ændre deres stamdata og meget mere. 

Du har mulighed for at lave automatiske bankoverførsler, integrere til diverse økonomi- og tidssystemer, sende lønsedler til godkendelse hos medarbejdere og meget mere.

Ønsker du et prisestimat, kan du med fordel anvende Gratisals prisberegner, der udregner prisen for netop din virksomhed. Du vælger blot hvilke funktioner, du ønsker, samt hvorvidt I er måneds-, 14-dags- eller ugelønnede.

Gratisals pakkeløsninger:

Ønsker du at få det hele samlet i en pakke, er dette også en mulighed. Gratisal tilbyder nemlig en bronzepakke, en sølvpakke samt en guldpakke.

I bronzepakken får du: Almindelig lønstyring og basisfunktioner, automatiske bankoverførsler, integration til økonomisystemer samt sproglag. Den samlede pris er 5 kr. pr. lønseddel.

I sølvpakken får du foruden funktionerne inkluderet i bronzepakken: Bankoverførsler via NemKonto, avancerede lønstyringsmuligheder samt ubegrænset support via email/chat. Den samlede pris er 10 kr. pr. lønseddel.

I guldpakken får du desuden: Avancerede medarbejder skabeloner, godkendelsesflow til lønkørsler, telefonisk support samt tidsstyring med mulighed for import af tidsdata fra et andet system og hvor dine medarbejdere selv kan registrere tid. Den samlede pris er her 15 kr. pr. lønseddel.

Eftersom Gratisal er gratis, kan du naturligvis afprøve systemet kvit og frit, også selvom du vælger en af de tre opgraderingspakker.

Gratisal: Opsummering af Gratisals funktioner:
  • Gratis version eller en af de tre pakkeløsninger: Bronze, Sølv og Guld 
  • Sammensæt egen pakkeløsning og vælg frit mellem en række tilvalgsfunktioner 
  • Godkendelsesflow til lønkørsler  
  • Flere sproglag 
  • Medarbejderapp til rådighed 
  • Support via chat/mail/telefon 
  • Datostyring  
  • Kan integreres med Workbook, Planday, UnicontaDinero, e-conomicTitanplan, Inventio.IT, Quinyx, Billy, Blue Marble, Logbuy, November First og Flexybox 
  • Realtidsdata 
  • Lønsedler sendt til e-Boks for 5 kr. pr. lønseddel  
Zenegys lønsystem:

Fremfor en gratis version med tilkøbsmuligheder tilbyder Zenegy i stedet en samlet pakkeløsning, der giver adgang til Zenegys lønsystem; Zenegy Payroll.

Zenegy Payroll koster altid 20 kr. pr. aktiv medarbejder om måneden, uanset hvor mange du skal lave løn til.

Funktionerne i pakken inkluderer: Ferie-, fravær-, kørsel- og timeregistrering, gratis adgang til lønadministrator, medarbejder app, automatisk nulindberetning, rapporter, automatiske betalinger, logging af alle handlinger, indberetning til SKAT, administration af tillæg og fradrag samt godkendelsesflow mm.

Lig Gratisal kan et e-Boks modul også her tilkøbes.

Foruden standardpakken tilbydes tilkøbspakken Zenegy HR til en værdi af 15 kr. pr. aktiv medarbejder.

HR-pakken gør det muligt at tildele og administrere enheder og adgange til medarbejdere, at indrapportere timer og fravær samt via en medarbejder app at gemme dokumenter på den enkelte medarbejder og tilføje pårørendes kontaktoplysninger.

Både Gratisal og Zenegy tilbyder flere sproglag, såfremt du har internationale medarbejdere ansat, telefonisk support samt en medarbejder app.

Zenegy: Opsummering af Zenegys funktioner:
  • Tilbyder ikke gratis version, men koster 20 kr. pr. aktive medarbejdere  
  • Vælg mellem to faste pakkeløsninger (Payroll – 20 kr. & HR – 15 kr.) 
  • Godkendelsesflow til lønkørsler  
  • Flere sproglag  
  • Medarbejderapp til rådighed 
  • Telefonisk support 
  • Kan integreres med e-conomic, DineroJobilant, HR Manager og Billy 
  • Lønsedler sendt til e-Boks for 3 kr. pr. lønseddel 

 

Er du interesseret i flere sammenligninger, vil vi anbefale dig at læse videre her:

Sammenligning af Gratisal og Danløn

Sammenligning af Gratisal og Dataløn

Sammenligning af Gratisal om Salary

Sammenligning af Gratisal og Pento

Sammenligning af Gratisal og Lessor

Sammenligning af Gratisal og Epos Løn

Sammenligning af Gratisal og Visma Løn

Sammenligning af Gratisal og Proløn

Du kan også læse vores overordnede artikel, hvor vi sammenligner 10 lønsystemer ved at kigge nærmere på funktioner, priser, outsourcing-muligheder m.m.

 

Recommended Posts