Sammenligning af lønsystemer: Gratisal vs. Pento

Pento

Pento vs. Gratisal – Hvilket lønsystem skal du vælge?

Opdateret 12/2-2020

Er du interesseret i at finde ud af hvilket lønsystem, der vil være det rette for dig og din virksomhed? Ønsker du at blive klogere på hvilke funktioner, de enkelte lønsystemer hver især rummer? Så kan du med god grund læse videre her.

I dette indlæg sammenligner vi Gratisal og Pento. Sammenligningen tager sit udgangspunkt i det indhold, der kan findes på de enkelte lønsystemers hjemmeside og features, som reelt kan sammenlignes.

Forskelle på Gratisal og Pento:

Inden vi går i detaljer med lønsystemerne, deres funktioner og opgraderingspakker, præsenteres her de vigtigste highlights:

  1. Ved Gratisal kan du sammensætte din egen pakkeløsning fra 0- 15 kr. pr. lønseddel og frit vælge mellem en række tilvalgsfunktioner. Derudover har Gratisal tre faste pakkeløsninger til 5, 10 og 15 kr. pr. lønseddel. Ved Pento kan du vælge mellem tre faste pakkeløsninger til henholdsvis 20, 50 og 90 kr. pr. medarbejder pr. måned.
  2. Både Gratisal og Pento tilbyder telefonisk support, men kun Gratisal tilbyder flere sproglag og en medarbejder app. Pento tilbyder derudover medarbejdersupport i deres pakke til 90 kr. pr. medarbejder.
  3. Gratisal blandt andet kan integreres med Business Central, Planday, Uniconta, Dinero, e-conomic, Quinyx. Læs mere under “Integrationer”. Pento kan integreres med systemerne e-conomic og Dinero. Læs mere på Pentos hjemmeside.
 
Gratisals lønsystem:

Gratisal tilbyder et gratis lønsystem, hvor en række basisfunktioner er inkluderet og hvorfra du uden problemer kan køre løn i din virksomhed.

Gratis versionen tillader dig at oprette medarbejdere og afdelinger, se og downloade lønsedler, lave lønkørsler og såfremt du ønsker; importere medarbejdere og løndata fra allerede eksisterende Excel-ark. Det vil desuden være muligt for dine medarbejdere at benytte medarbejder app’en.

Gratis versionen giver dig også adgang til f.eks. realtidsdata, hvorigennem du altid kan holde overblik med de ting du foretager dig i systemet samt autokorrektion der sikrer, at eventuelle fejl i lønnen bliver udlignet den følgende måned.

Ønsker du en mere automatiseret form for lønkørsel, er det muligt at tilkøbe funktioner uden binding såsom automatiske bankoverførsler (1 kr. pr. lønseddel), integration til økonomisystemer (5 kr. pr. lønseddel), tidsstyring (2,50 kr. pr. lønseddel) mm. Du kan altså sammensætte lige dét system, du har brug for.

Du kan anvende Gratisals prisberegner, såfremt du er interesseret i at udregne prisen for netop din virksomhed.

 
Gratisals pakkeløsninger:

Ønsker du mere automatiserede processer eller en mere avanceret form for lønstyring, er det muligt at opgradere til en pakkeløsning. Her tilbyder Gratisal en bronzepakke, en sølvpakke samt en guldpakke.

I bronzepakken får du almindelig lønstyring og basisfunktioner, automatiske bankoverførsler, integration til økonomisystemer samt sproglag. Den samlede pris er 5 kr. pr. lønseddel.

I sølvpakken får du, foruden funktionerne inkluderet i bronzepakken, bankoverførsler via NemKonto, avancerede lønstyringsmuligheder samt ubegrænset support via email/chat. Den samlede pris er 10 kr. pr. lønseddel.

I guldpakken får du desuden avancerede medarbejder skabeloner, godkendelsesflow til lønkørsler, telefonisk support samt tidsstyring med mulighed for import af tidsdata og hvor dine medarbejdere selv kan registrere tid direkte i Gratisal fra deres medarbejder app. Den samlede pris er her 15 kr. pr. lønseddel.

Samtlige funktioner kan tillige tilkøbes separat.

Eftersom Gratisal er gratis, kan du naturligvis afprøve systemet kvit og frit, også selvom du vælger en af de tre pakker.

 
Gratisal: Opsummering af Gratisals funktioner:
  • Gratis version eller en af de tre pakkeløsninger: Bronze, Sølv og Guld til henholdsvis 5, 10 og 15 kroner
  • Sammensæt egen pakkeløsning og vælg frit mellem en række tilvalgsfunktioner 
  • Godkendelsesflow til lønkørsler 
  • Support via chat/mail/telefon
  • Datostyring  
  • Flere sproglag 
  • Medarbejderapp til rådighed 
  • Kan blandt andet integreres med Business Central, Planday, Uniconta, Dinero, e-conomic, Quinyx. Læs mere under “Integrationer”.
  • Lønsedler sendt til e-Boks 
  • Realtidsdata 
 
Pentos lønsystem:

Pento tilbyder dig at udskifte dit lønsystem på bare fem minutter, og lave løn med tre simple steps. Pento har tre pakkeløsninger; en Basic, en Plus og en Premiun.

I Pentos Basic pakke til 20 kr. pr. medarbejder får du blandt andet features som automatisk lønudbetaling, integrationer, nul-indberetning, chatsupport og lønsedler til e-boks.

I Pentos Plus pakke, vil du for 50 kr. pr. medarbejder får du blandt andet ferie- og tidsregistrering, afdelinger, telefon/chatsupport og personlige medarbejderprofiler.

I Pentos Premium pakke til 90 kr. pr. medarbejder får du udover førnævnte en dedikeret supportmedarbejder samt muligheden for medarbejdersupport.

 
Pento: Opsummering af Pentos funktioner:
  • Vælg mellem to faste pakkeløsninger til henholdsvis 20, 50 og 90 kr. pr. medarbejder 
  • Ferie- og tidsregistrering
  • Chat/telefonisk support samt medarbejdersupport
  • Kan integreres med systemerne e-conomic og Dinero. Læs mere på Pentos hjemmeside.
  • Realtidsdata  
  • Lønsedler til e-Boks

Er du interesseret i flere sammenligninger, vil vi anbefale dig at læse videre her:

Sammenligning af Gratisal og Zenegy

Sammenligning af Gratisal om Salary

Sammenligning af Gratisal og Danløn

Sammenligning af Gratisal og Lessor

Sammenligning af Gratisal og Epos Løn

Sammenligning af Gratisal og Visma Løn

Sammenligning af Gratisal og Proløn

Sammenligning af Gratisal og EG Lønservice

Sammenligning af Gratisal og EkspresLøn

Sammenligning af Gratisal og LetLøn

Sammenligning af Gratisal og PC LØN

Du kan også læse vores overordnede artikel, hvor vi sammenligner 14 lønsystemer ved at kigge nærmere på funktioner, priser, outsourcing-muligheder m.m.derud

Recommended Posts