Sammenligning af lønsystemer: Gratisal vs. Danløn

Er du i tvivl om hvorvidt, du skal anvende Gratisals eller Danløns lønsystem i din virksomhed, eller er du blot interesseret i hvilke lønsystemløsninger, der tilbydes på markedet, så kan dette blogindlæg være dig behjælpelig.

Det kan nemlig spare dig for en masse tid og ressourcer, hvis du finder det rigtige lønsystem i første omgang. Derfor sammenligner vi i denne blogindlæg-række lønsystemerne for dig.

Måske foretrækker du et lønsystem med telefonisk support, måske foretrækker du at sammensætte din egen pakke af basisfunktioner, eller måske foretrækker du den billigste løsning på markedet.

Forskelle på Gratisal og Danløn:

I dette blogindlæg sættes fokus på forskelle og ligheder Gratisal og Danløn imellem, så du i endnu højere grad kan træffe det rette valg af lønsystem for dig og din virksomhed.

Først præsenteres her en række highlights fra sammenligningen:

  1. Gratisal er gratis at benytte. Med gratis versionen kan du uden problemer køre løn i din virksomhed. Med Danløn betaler du 20 kr. pr. lønseddel og får Danløn appen med i prisen.
  2. Ved Gratisal kan du sammensætte din egen opgraderede pakkeløsning og frit vælge mellem en række tilvalgsfunktioner som eksempelvis automatiske bankoverførsler. Ved Danløn er alt samlet i én pakke, og hvis ikke du selv vil stå for lønnen, kan din revisor eller bogholder få en administrator-adgang i Danløn.
  3. Gratisal tilbyder foruden gratis versionen tre faste pakkeløsninger, der automatiserer en lang række af dine administrative processer – herunder en guldpakke til 15 kr. pr. lønseddel.
  4. Gratisal kan integreres med WorkBook, Uniconta, Dinero, e-conomic, Billy, Bluemarble Global Payroll, Invetntio.IT, Titanplan, LogBuy, Flexybox og Quinyx, mens Danløn oplyser, at systemet kan integreres med Stackss, Intempus, Dinero, Billy og e-conomic.
  5. Gratisal tilbyder telefonisk support, flere sproglag og en medarbejder app. Danløn tilbyder tillige en medarbejder app. Support koster 80 kr, hvis du bruger Danløn gennem et virksomhedslogin og 200 kr. for et administratormodul.
Gratisals lønsystem:

Er du på udkig efter et gratis lønsystem med opgraderingsmuligheder, kan Gratisal være den rette løsning for dig. Gratisal har en gratis version, hvorfra du uden problemer kan køre løn i din virksomhed.

Gratis versionen tillader dig at oprette medarbejdere og afdelinger, se og downloade lønsedler, lave lønkørsler og såfremt du ønsker; importere medarbejdere og løndata fra allerede eksisterende Excel-ark. Gratisal beregner derefter løn, pension og skat. Dine medarbejdere kan desuden benytte sig af den gratis medarbejder app.

Gratis versionen giver dig også adgang til f.eks. realtidsdata, hvorigennem du altid kan holde overblik med de ting du foretager dig i systemet. Den gratis autokorrektion sikrer, at fejl i lønnen bliver udlignet den følgende måned.

Derudover kan der nævnes funktioner som avanceret lønstyring og avancerede medarbejderskabeloner, tidsstyring, automatiseret godkendelsesflow til lønkørsler og ubegrænset support over mail, chat eller telefon. De kan alle tilkøbes separat, eller som del af en af pakkeløsningerne.

Du kan anvende Gratisals prisberegner til at udregne den samlede pris for din virksomhed.

Gratisals pakkeløsninger:

Opgraderer du til en af Gratisals tre pakkeløsninger, vil du opleve mere automatiserede processer samt få adgang til en mere avanceret form for lønstyring. Det er her muligt at vælge mellem en bronzepakke, en sølvpakke samt en guldpakke.

Bronzepakken inkluderer almindelig lønstyring og basisfunktioner, automatiske bankoverførsler, integration til økonomisystemer samt sproglag. Den samlede pris er 5 kr. pr. lønseddel.

Sølvpakken inkluderer, foruden funktionerne i bronzepakken, bankoverførsler via NemKonto, avancerede lønstyringsmuligheder samt ubegrænset support via email/chat. Den samlede pris er 10 kr. pr. lønseddel.

I guldpakken får du desuden avancerede medarbejder skabeloner, godkendelsesflow til lønkørsler, telefonisk support samt tidsstyring med mulighed for import af tidsdata fra et andet system og hvor dine medarbejdere selv kan registrere tid. Den samlede pris er her 15 kr. pr. lønseddel.

Samtlige funktioner kan tillige tilkøbes separat. Det samme gælder ekstra modulerne medarbejderfordele samt lønseddel sendt til e-Boks.

Eftersom Gratisal er gratis, kan du naturligvis afprøve systemet kvit og frit, også selvom du vælger en af de tre opgraderingspakker.

Opsummering af funktioner:
  • Gratis version eller en af de tre pakkeløsninger: Bronze, Sølv og Guld 
  • Sammensæt egen pakkeløsning og vælg frit mellem en række tilvalgsfunktioner 
  • Godkendelsesflow til lønkørsler  
  • Medarbejderapp til rådighed 
  • Support via chat/mail/telefon 
  • Kan integreres med Workbook, Planday, UnicontaDinero, e-conomicTitanplan, Inventio.IT, Quinyx, Billy, Blue Marble, Logbuy, November First og Flexybox 
  • Datostyring  
  • Flere sproglag 
  • Lønsedler sendt til e-Boks for 5 kr. pr. lønseddel  
  • Realtidsdata 
Danløns lønsystem:

Modsat Gratisal tilbyder Danløn ingen tilvalgsordning eller opgraderede pakkeløsninger.

I stedet tilbydes én samlet pakke, med alt du skal bruge til at lave løn. Lønsystemet inkluderer automatisk nul-indberetning, integrationer til de fleste regnskabsprogrammer samt indberetninger til SKAT, ATP, FerieKonto osv.

I pakken, der koster 20 kr. pr lønseddel, tilbydes desuden online support samt en medarbejder app.

Som en ekstra service kan du afprøve Danløn kvit og frit, inden du træffer dit valg. Når du opretter en konto i Danløn, får du nemlig automatisk mulighed for at teste systemet, inden du køber adgang.

I testversionen tildeles testdata, hvorfra du roligt kan klikke dig rundt i systemet uden risiko og forpligtelser. Du kan blandt andet se, hvordan selve lønberegningen foregår.

Såfremt du ønsker support, kan du både skrive og ringe. Hvis du foretrækker at få en supporter i røret, når du skal have hjælp til systemet, koster det 80 kr. for et virksomhedslogin og 200 kr. for et administratorlogin.

Opsummering af funktioner:
  • Tilbyder ikke gratis version, men koster 20 kr. pr. lønseddel  
  • Alt samlet i en pakke  
  • Godkendelsesflow til lønkørsler  
  • Medarbejderapp til rådighed 
  • Support for 80 kr. gennem virksomhedslogin og 200 kr. for et administratormodul  
  • Kan integreres med StackssIntempusDinero, Billy og e-conomic 
  • Lønsedler sendt til e-Boks indgår i standardpakken  

Opdateret 16. august 2019

 

Er du interesseret i flere sammenligninger, vil vi anbefale dig at læse videre her:

Sammenligning af Gratisal og Zenegy

Sammenligning af Gratisal og Dataløn

Sammenligning af Gratisal om Salary

Sammenligning af Gratisal og Pento

Sammenligning af Gratisal og Lessor

Sammenligning af Gratisal og Epos Løn

Sammenligning af Gratisal og Visma Løn

Sammenligning af Gratisal og Proløn

Recommended Posts