Sammenligning af lønsystemer: Gratisal vs. Danløn

Danløn

Danløn vs. Gratisal – Hvilket lønsystem skal du vælge?

Opdateret d. 13/2-2020

Er du i tvivl om hvorvidt, du skal anvende Gratisals eller Danløns lønsystem i din virksomhed, eller er du blot interesseret i hvilke lønsystemløsninger, der tilbydes på markedet, så kan dette blogindlæg være dig behjælpelig.

Det kan nemlig spare dig for en masse tid og ressourcer, hvis du finder det rigtige lønsystem i første omgang. Derfor sammenligner vi i denne blogindlæg-række lønsystemerne for dig og i dette blogindlæg sammenligner vi Gratisal og Danløn.

Måske foretrækker du et lønsystem med telefonisk support, måske foretrækker du at sammensætte din egen pakke af basisfunktioner, eller måske foretrækker du den billigste løsning på markedet.

Forskelle på Gratisal og Danløn:

I dette blogindlæg sættes fokus på forskelle og ligheder Gratisal og Danløn imellem, så du i endnu højere grad kan træffe det rette valg af lønsystem for dig og din virksomhed.

Først præsenteres her en række highlights fra sammenligningen:

    1. Ved Gratisal kan du sammensætte din egen pakkeløsning til 0-15 kr. pr. lønseddel og frit vælge mellem en række funktioner som eksempelvis automatiske bankoverførsler, systemintegrationer etc. Ved Danløn er alt samlet i én pakke til 20 kr. pr. lønseddel, og hvis ikke du selv vil stå for lønnen, kan din revisor eller bogholder få en administrator-adgang i Danløn og dermed lave lønnen for dig i systemet.
    2. Gratisal blandt andet kan integreres med Business Central, Planday, Uniconta, Dinero, e-conomic, Quinyx. Læs mere under “Integrationer”. Danløn kan blandt andet integreres med Stackss, Intempus, Mileage Book, Dinero, Billy og e-conomic. Læs mere på Danløns hjemmeside.
    3. Gratisal tilbyder chatsupport og telefonisk support, flere sproglag og en medarbejder app. Danløn tilbyder tillige en medarbejder app. Chatsupport er gratis, telefonisk support koster 80 kr, hvis du bruger Danløn gennem et virksomhedslogin og 200 kr. for et administratormodul.
 
Gratisals lønsystem:

Gratisal kan skræddersys efter din viden om løn og din virksomheds behov. I Gratisal kan du let og hurtigt oprette medarbejdere og afdelinger, se og downloade lønsedler, lave lønkørsler og såfremt du ønsker; importere medarbejdere og løndata fra allerede eksisterende Excel-ark eller fra supplerende systemer. 

Gratisal giver dig også adgang til f.eks. realtidsdata, hvorigennem du altid kan holde overblik med de ting du foretager dig i systemet. Den gratis autokorrektion sikrer, at fejl i lønnen bliver udlignet den følgende måned.

Dine medarbejdere kan desuden benytte sig af den gratis medarbejder app.

Derudover kan der nævnes funktioner som systemintegrationer, avanceret lønstyring og avancerede medarbejderskabeloner, tidsstyring, automatiseret godkendelsesflow til lønkørsler.

Du kan anvende Gratisals prisberegner til at udregne den samlede pris for din virksomhed.

Gratisal tilbyder tre pakkeløsninger til henholdvis 5, 10 og 15 kr. pr. lønseddel. Du kan altid skifte mellem pakkerne og se værdien af de enkelte funktioner helt uforpligtende.

Eftersom Gratisal er gratis, kan du naturligvis afprøve systemet kvit og frit inden du beslutter dig.

 
Gratisal: Opsummering af Gratisals funktioner:
    • Gratis version eller en af de tre pakkeløsninger: Bronze, Sølv og Guld 
    • Sammensæt egen pakkeløsning og vælg frit mellem en række tilvalgsfunktioner 
    • Godkendelsesflow til lønkørsler  
    • Medarbejderapp til rådighed 
    • Support via chat/mail/telefon 
    • Kan blandt andet kan integreres med Business Central, Planday, Uniconta, Dinero, e-conomic, Quinyx. Læs mere under “Integrationer”. 
    • Datostyring  
    • Flere sproglag 
    • Lønsedler sendt til e-Boks for 5 kr. pr. lønseddel  
    • Realtidsdata
 
Danløns lønsystem:

Modsat Gratisal tilbyder Danløn ingen tilvalgsordning eller opgraderede pakkeløsninger.

I stedet tilbydes én samlet pakke, med alt du skal bruge til at lave løn. Lønsystemet inkluderer automatisk nul-indberetning, integrationer til de fleste regnskabsprogrammer samt indberetninger til SKAT, ATP, FerieKonto osv.

I pakken, der koster 20 kr. pr lønseddel, tilbydes desuden online support samt en medarbejder app.

Som en ekstra service kan du afprøve Danløn kvit og frit, inden du træffer dit valg. Når du opretter en konto i Danløn, får du nemlig automatisk mulighed for at teste systemet, inden du køber adgang.

I testversionen tildeles testdata, hvorfra du roligt kan klikke dig rundt i systemet uden risiko og forpligtelser. Du kan blandt andet se, hvordan selve lønberegningen foregår.

Såfremt du ønsker support, kan du både skrive og ringe. Hvis du foretrækker at få en supporter i røret, når du skal have hjælp til systemet, koster det 80 kr. for et virksomhedslogin og 200 kr. for et administratorlogin.

 
Danløn: Opsummering af Danløns funktioner:
    • Tilbyder ikke gratis version, men koster 20 kr. pr. lønseddel  
    • Alt samlet i en pakke  
    • Godkendelsesflow til lønkørsler  
    • Medarbejderapp til rådighed med mulighed for registrering af timer, kørsel og udlæg.
    • Telefonisk support for 80 kr. gennem virksomhedslogin og 200 kr. for et administratormodul  
    • Kan blandt andet integreres med Stackss, Intempus, Mileage Book, Dinero, Billy og e-conomic. Læs mere på Danløns hjemmeside.
    • Lønsedler sendt til e-Boks indgår i standardpakken 

Er du interesseret i flere sammenligninger, vil vi anbefale dig at læse videre her:

Sådan skifter du fra Danløn til Gratisal

Sammenligning af Gratisal og Zenegy

Sammenligning af Gratisal om Salary

Sammenligning af Gratisal og Pento

Sammenligning af Gratisal og Lessor

Sammenligning af Gratisal og Epos Løn

Sammenligning af Gratisal og Visma Løn

Sammenligning af Gratisal og Proløn

Sammenligning af Gratisal og EG Lønservice

Sammenligning af Gratisal og EkspresLøn

Sammenligning af Gratisal og LetLøn

Sammenligning af Gratisal og PC LØN

Du kan også læse vores overordnede artikel, hvor vi sammenligner 14 lønsystemer ved at kigge nærmere på funktioner, priser, outsourcing-muligheder m.m.

Recommended Posts