Lønsystemer til den mindre virksomhed – Relevante funktioner, sammenligninger og gode råd

Hvilket lønsystem skal jeg dog vælge?

Dette spørgsmål er der mange der stiller sig selv her op mod juletiden, så du er absolut ikke alene med den tanke. Derfor vil gerne hjælpe dig med at træffe det helt rigtige valg og vælge det rigtige lønsystem, lønprogram eller lønberegner (ja, kært barn har mange navne).

Vi tager i denne omgang udgangspunkt lønsystemer til mindre virksomheder. Her vil vi nøgternt definere, hvilke funktioner, som er essentielle for den mindre virksomhed.

Funktionerne holder vi løbende op mod 10 danske lønsystemer. Her er der tale om disse:

  • Gratisal
  • Danløn
  • Epos løn
  • Zenegy
  • Proløn
  • Visma Løn
  • Dataløn
  • Pento
  • Salary
  • Lessor

Hvis du ønsker en mere overordnet gennemgang af ovenstående lønsystemer, kan du læse med her: Sammenligning af 10 lønsystemer

Lønsystemer til den mindre virksomhed

Når den mindre virksomhed skal vælge nyt lønsystem er der flere relevante funktioner, som værd at orientere sig mod. Vi har udvalgt tre herunder:

  1. Gratisversion
  2. Integrationer
  3. Telefonisk support
1. Gratisversion

Der er god chance for, at den mindre virksomhed ikke behøves de helt store standardløsninger med utallige features. Derfor kan det være smart at kigge efter lønsystemer, hvor det er muligt at vælge en gratisversion. 

Blandt de 10 ovenstående lønsystemer, er der to som kan tilbyde en gratisversion:

Gratisal

– Gratis med ubegrænset antal medarbejdere/lønsedler 
– Mulighed for at skræddersy lønsystemet og tilkøbe de funktioner, du har behov for samt vælge pakker (0-15 kr. pr. lønseddel)

Danløn

– Gratis op til 10 medarbejdere
– Mulighed for at opgradere lønsystemet til Premium pakken (19 kr. pr. lønseddel).

Hvis du vil læse en sammenligning mellem Salary og Gratisal kan du følge linket her: Gratisal vs Salary

2. Mulighed for integrationer

Din tid er værdifuld, og derfor er det vigtigt, at du har mulighed for at integrere dit valgte lønsystem mod diverse økonomi- og regnskabssystemer, og derigennem automatisere dele af din økonomifunktioon.

De fleste lønsystemer integrerer mod økonomi- og regnskabssystemer. Dog varierer mængden af integrationer og informationsmængden omkring hvilke systemer, der integreres mod.

3. Telefonisk support

Det er essentielt, såfremt du oplever problemer med dit lønsystem, at du har mulighed for at komme i kontakt med udbyderen. De fleste lønsystemer tilbyder chat/mail support, men ikke alle lønsystemer tilbyder og/eller oplyser om mulighed for telefonisk support.

Nedenfor har vi listet de lønsystemer som tilbyder telefonisk support:

Gratisal

– Indgår i Guldpakken til 15 kr. pr. lønseddel, eller uden pakkeløsning til 190 kroner pr. påbegyndt kvarter.

Danløn

– 80 kr. pr måned gennem virksomheds login eller 200 kr. via lønadministrator modul.

Dataløn

– Indgår i pakken til 109 kr./måned + 20 kr. pr lønseddel

Pento

– Indgår i standardpakken til 50 kr. pr medarbejder/måned

Epos Løn

– Indgår i serviceaftale (Pris ikke oplyst)

Proløn

– Indgår i blandt andet i Proløn Starter til 18,36 kr. pr. medarbejder/måned

Zenegy

– Indgår i standardpakken til 20 kr. pr. medarbejder pr. måned

Ønsker du at læse sammenligninger for flere lønsystemer?

Gratisal vs. Zenegy

Gratisal vs. Danløn

Gratisal vs. Dataløn

Gratisal vs. Pento

Gratisal vs. Salary

Gratisal vs. Lessor

Gratisal vs. Epos Løn

Gratisal vs. Visma Løn

Gratisal vs. Proløn

Recommended Posts