Lønsystemer til den store virksomhed – Sammenligninger og gode råd

Hvilket lønsystem skal jeg dog vælge?

Når det kommer til skifte af lønsystem, så er december og januar de måneder, hvor der oftest er mest gang i svingdøren. Desværre er løn junglen ret uoverskuelig, og der er mange lønsystemer og funktioner at forholde sig til.

Vi tager i denne omgang udgangspunkt i lønsystemer til større virksomheder. Her vil vi nøgternt definere, hvilke funktioner, som er essentielle for den større virksomhed. Sammenligningerne tager udgangspunkt i kommunikation fra de enkelte systemers website. Derfor kan nogle systemer være udeladt, fordi disse ikke udbyder funktionen eller ikke har informeret om dette på deres website.

Hvis du er mere interesseret i at udforske funktioner for den mindre virksomhed, så fat mod. Vi har selvfølgelig også lavet sådan en sammenligning. Denne finder du her: Lønsystemer til den mindre virksomhed

Hvis du ønsker en mere overordnet gennemgang af ovenstående lønsystemer, kan du læse med her: Sammenligning af 10 lønsystemer.

Ønsker du at læse sammenligninger for hver enkelt lønsystem? Disse sammenligninger kan du selvfølgelig også finde – og det kan du nederst i blogindlægget her.

Lønsystemer til den større virksomhed

Når den større virksomhed skal vælge nyt lønsystem er der flere relevante funktioner, som er relevante at orientere sig mod. Vi har udvalgt fire herunder:

  1. Fleksible opgraderingsmuligheder
  2. Sproglag
  3. Integrationer
  4. Telefonsupport

1. Fleksible opgraderingsmuligheder

Når det kommer til valg af lønsystem, er det utrolig vigtigt, at systemet har fleksible opgraderings- og nedgraderingsmuligheder. Du skal ikke betale for mere end det du reelt bruger, og derfor er flere pakkeløsninger eller tilvalgsmuligheder helt klart at foretrække.

Disse lønsystemer tilbyder pakkeløsninger:

Gratisal– Gratisversion
– Bronze pakke: 5 kr. pr lønseddel
– Sølv pakke: 10 kr. pr lønseddel
– Guld pakke: 15 kr. pr lønseddel
Dataløn– Basis+: 129 kr./måned + 20 kr. pr lønseddel
– Ekspert: 229 kr./måned + 20 kr. pr lønseddel
Pento– Standard pakke: 50 kr. pr. medarbejder/måned
– Premium: 90 kr. pr. medarbejder/måned
Zenegy– 20 kr. pr aktiv medarbejder/måned
– Zenegy HR: 15 kr. pr aktiv medarbejder
Salary– Gratisversion
– Premium pakke: 19 kr. pr. lønseddel  

2. Sproglag

Når du har en virksomhed med mange ansatte, er der større chance for, at du får brug for et lønsystem med fleksible sproglag og lønsedler. Med disse funktioner har du mulighed for, at internationale medarbejdere har mulighed for at betjene det givne lønsystem og forstå deres lønsedler.

Her kan du finde hjælp hos følgende systemer:

Gratisal– 2,5 kr. pr. lønseddel (Indgår også i bronzepakken til 5 kr. pr. lønseddel)
Zenegy– Indgår i standardpakke til 20 kr. pr. aktive medarbejder
Visma Løn– Valgfrit sprog (Pris ikke oplyst)

3. Integrationer

Integrationsmuligheder er essentielt for den store virksomhed. Vi ønsker alle en applikation, der er målrettet mod den specifikke arbejdsopgave, og ikke blot en løsning, der kan håndtere alle arbejdsopgaver med den samme brugergrænseflade og en tilpasset forretningslogik. Derfor er det vigtigt, når du arbejder med mange forskellige applikationer, at din data flyder på tværs af de systemer og applikationer du nu engang anvender, så du ikke skal bruge tid på dobbeltarbejde.

Integrationsløsninger er noget som mange lønsystemer tilbyder, dog varierer udvalget af integrationer. Derfor har vi listet disse herunder:

Gratisal– WorkBook, Uniconta, Dinero, e-conomic, Billy, NAV, LogBuy, Titanplan og Quinyx
Visma Løn– Fuld integration til Visma HR. Andre integrationer er også en mulighed, men hvilke systemer der integreres med, er ikke oplyst på website.
Epos Løn– Integrerer til gængse ERP- og tidsregistreringssystemer.
Salary– Billy, Dinero, Uniconta, e-conomic
Dataløn– Billy, e-conomic, Dinero
Danløn– Stackss, Dinero, Billy, e-conomic
Pento– e-conomic, MS Dynamics NAV
Zenegy– e-conomic, Dinero
Lessor– Parameteropsætning og nem integration til øvrige systemer
Proløn– Kan integreres med de fleste økonomisystemer

4. Telefonisk support

Det er essentielt, såfremt du oplever problemer med dit lønsystem, at du har mulighed for at komme i kontakt med udbyderen, og gerne telefonisk. For når du har brug for hjælp, så er det nu engang mere rart, at have dialog over telefon fremfor over mail eller chat.

De fleste lønsystemer tilbyder chat/mail support, men ikke alle lønsystemer tilbyder og/eller oplyser om mulighed for telefonisk support. 

Nedenfor har vi listet de lønsystemer som tilbyder telefonisk support:

Gratisal– Indgår i Guldpakken til 15 kr. pr. lønseddel, eller uden pakkeløsning til 190 kroner pr. påbegyndt kvarter.
Danløn– 80 kr. pr måned gennem virksomheds login eller 200 kr. via lønadministrator modul.
Dataløn– Indgår i pakken til 109 kr./måned + 20 kr. pr lønseddel
Pento– Indgår i standardpakken til 50 kr. pr medarbejder/måned
Epos Løn– Indgår i serviceaftale (Pris ikke oplyst)  
Proløn– Indgår i blandt andet i Proløn Starter til 18,36 kr. pr. medarbejder/måned
Zenegy– Indgår i standardpakken til 20 kr. pr. medarbejder pr. måned

Ønsker du at læse sammenligninger for flere lønsystemer?

Gratisal vs. Zenegy

Gratisal vs. Danløn

Gratisal vs. Dataløn

Gratisal vs. Pento

Gratisal vs. Salary

Gratisal vs. Lessor

Gratisal vs. Epos Løn

Gratisal vs. Visma Løn

Gratisal vs. Proløn

 

Recommended Posts