Hvorfor Gratisal? 5 argumenter du kan bruge til at overbevise din chef om at skifte lønsystem.

Hvorfor Gratisal?

Er du træt af, at dit nuværende lønsystem er for dyrt i forhold til, hvad det udbyder? Er du træt af, at dit nuværende lønsystem skal loade natten over før du kan se effekten af det du har lavet? Synes du at dit nuværende lønsystem er tidskrævende og at det mangler fleksibilitet?  
 
Hvis du kan nikke ja til bare et af førnævnte, men ikke er kommet i gang med skiftet endnu, så mangler du måske de gode argumenter til at overbevise din chef om, at det er tid til at skifte lønsystem!  

Derfor har vi samlet de bedste argumenter (der er selvfølgelig flere, men vi har forsøgt at begrænse os lidt), der meget gerne skulle inspirere din chef tilpas meget til, at han/hun synes et skifte til Gratisal er den rigtige vej at gå. 

1. I kommer til at spare penge 

Hos Gratisal gør vi det nemt og billigt for dig at implementere vores lønsystem. Med Gratisal kan du fra 0-15 kroner pr. lønseddel skræddersy systemet efter lige netop dine behov. Gratisal er modulært opbygget, så du aldrig betaler for mere, end hvad du reelt bruger. Det betyder, at du altid kan til- eller fravælge funktioner, så du får lige præcis den løsning du har brug for.  

Du kan altid oprette dig gratis uden binding for at udforske systemet og dermed få en fornemmelse af vores arbejde med data inden du begynder at skræddersy. Vi gør det altså nemt og billigt for dig at implementere vores lønsystem og du kan vælge en opstartspakke til 250 kr. inklusiv tilfredshedsgaranti. 

Læs mere om Gratisals priser her.   

2. I kommer til at spare tid (meget tid) 

Tid er penge, så hvis du ønsker at spare penge på dit lønsystem, så er det vigtigt, at du først og fremmest også vælger et lønsystem, som kan spare dig for en masse unødvendig tid.  

Hos Gratisal har vi eksempelvis et stort fokus på at automatisere dine processer, så du kan spare tid på det manuelle arbejde. Vi tilbyder realtidsdata, autokorrektion, automatiske bankoverførsler og datostyring, som alle er automatiserede funktioner, der har det formål, at du skal spare tid og så du kan lave dit arbejde i én arbejdsgang i stedet for at vente natten over.  

I Gratisal har vi også et godkendelsesflow til lønkørsler, der sikrer at lønadministrationen bliver gjort rigtigt og at det er de rigtige som verificerer lønnen eller tidsregistreringerne, der danner grundlaget for lønnen. Man kan eksempelvis sætte en afdelingschef på som godkender af grundlaget for lønnen, men faktisk er dem, som er allermest opmærksomme på om det er den rigtige løn, medarbejderne. Derfor skal de selvfølgelig selv have mulighed for at kigge deres lønseddel igennem før den bliver sendt til bogføring.  

Gratisal er det eneste lønsystem, som tilbyder at sende lønsedler i draft til medarbejderne inden lønnen bliver kørt og dermed kan medarbejderne komme med indsigelser til lønsedlen før lønnen bliver kørt. Dette er med til at styrke din lønadministration og i sidste ende bidrage til en endnu lavere fejlmargin og en hurtigere lønadministration.  

Du kan læse mere om, hvordan du minimerer fejl samt sparer din virksomhed for tid her.  

3. I får bedre data og dermed også færre fejl 

En af grundene til, at du kan spare en masse tid og penge ved at vælge Gratisal er, at du med Gratisal får bedre data og på den måde også færre fejl, som vil gøre, at du får en hurtigere lønadministration.  

Mange virksomheder døjer nemlig med deres data, der eksempelvis kan være forældede eller fyldt med fejl. Dette er et problem for selve virksomheden, fordi hvis det er dårlige data, som man starter med i en proces, så vil det også være dårlige data, der kommer ud på den anden side. Det vil sige, at hvis dine data ikke er gode til at begynde med, så skal du heller ikke forvente, at du ender med data, som er brugbart for din virksomhed. Det kan komme til at koste dig dyrt i både arbejdstimer og kroner.  

Mange virksomheder bruger naturligt flere forskellige systemer til at understøtte deres processer og det er derfor vigtigt, at finde et lønsystem, som tilbyder systemintegration, fordi jo bedre integrerede dine systemer er med hinanden, desto nemmere er det også at validere data. Integrationen sikrer, at dine data bliver gjort globale og derfor forståelige i de andre systemer, du benytter. Det gør udvekslingen af data nemmere og de er troværdige at arbejde med, fordi flere forskellige medarbejdere slipper for at opdatere og validere dem på tværs af systemer.  

Hos Gratisal har vi et åbent API og et godt udvalg af integrationer, hvilket sikrer at dataudvekslingen sker nemt, hurtigt og fejlfrit. Derudover har du mulighed for at lave en sammenligning af to lønkørsler på en gang, så du på den måde kan se, hvis der skulle forekomme fejl. Derudover tilbyder vi hos Gratisal en række forskellige rapporteringsmuligheder, der forbedrer din datakvalitet. Det er eksempelvis lønkørsels-sammenligninger, fejl og advarsler på lønkørsler, e-indkomst beretning m.m.  

Du kan læse mere om, hvordan dine data bliver forbedret med Gratisal her.   

4. I får gladere medarbejdere  

Et andet argument til, hvorfor din virksomhed bør skifte lønsystem til Gratisal er, at I får gladere medarbejdere. De bliver selvfølgelig glade, når der ikke er fejl på deres lønsedler, men studier viser, at mere ansvar og indsigt også giver gladere medarbejdere – og ansvar og indsigt kan du give uden problemer give dem i Gratisal. 

Du kan aktivere samt engagere dine medarbejdere ved, at de kan få tilsendt deres lønsedler i kladdeformat til godkendelse inden lønnen er bogført, så de selv kan finde eventuelle fejl inden de modtager den endelige lønseddel. Dette medbringer mere produktivitet samt en større følelse af meningsfuldhed blandt de ansatte, fordi de føler sig hørt og involveret. Derudover har vi hos Gratisal lagt vægt på at skabe intuitive lønsedler til medarbejderne, så de bedre forstår grundlaget for deres løn og det vil også minimere graden af spørgsmål, der førhen ville være blevet stillet. Dette kan du læse mere om her.

Med Gratisal har dine medarbejdere også mulighed for at hente Gratisals medarbejder-app, hvor de med et enkelt greb i lommen har adgang til at se deres lønsedler, de kan redigere stamdata (adresse, kontoopslyninger m.m.) og registrere tid. Det er også en måde hvorpå du kan engagere dine medarbejdere i lønskørslen og sikre færre fejl og dermed større troværdighed, tryghed og trivsel på arbejdspladsen. Medarbejder-app’en er en naturlig del af Gratisals basispakke og derfor gratis og kan både downloades til Android og iOS.  

Du kan læse mere om medarbejdertilfredshed her og hvis du vil læse mere om vores intuitive lønsedler kan du læse om det her.  

5. I kan lave alle jeres opgaver i én arbejdsgang (og få mere tid og gladere medarbejdere) 

Sidst men ikke mindst, så kan du med Gratisal lave alle dine opgaver i én arbejdsgang. Dette forbindes naturligt med de andre argumenter, da du ved at kunne det også sparer tid, penge, får gladere medarbejdere og færre fejl i løndata.  

Hos Gratisal tilbyder vi som tidligere nævnt realtidsdata, da vi lægger vægt på, at du kan lave alle dine opgaver i én arbejdsgang uden at skulle tilbage det igen. Du kender sikkert godt det der med, at hvis man går til og fra en opgave, så skal man bruge noget tid på at sætte sig ind i opgaven igen. Det kan forstyrre både kvaliteten og forlænger, hvor lang tid du bruger på din opgave. Derfor er det essentielt, at du ikke skal sidde og vente på data, men at du får det med det samme. Derfor er det værd at være på udkig efter et lønsystem som Gratisal, der tilbyder denne funktion (og endda i gratisversionen). 

Derudover kan du i Gratisal indsætte fremtidige justeringer ved eksempelvis barsel, faste udgifter og/eller lønreguleringer i en periode og lave hurtige korrektioner ved brug af vores datostyring. Det vil sige, at hvis du allerede ved, at en medarbejder skal have en højere anciennitet på et gældende tidspunkt ude i fremtiden, så kan du allerede, når dette er aftalt gå ind for at oprette personen i systemet fremfor, at du skal vente et par måneder med at gøre det og du måske på det tidspunkt har glemt det. Du indtaster altså informationen med det samme i stedet for at skulle huske ændringer ude i fremtiden. På den måde minimeres fejl i lønnen og du sparer også tid på administrativt arbejde med datostyring.  

Du kan læse mere om realtidsdata her og datostyring her.  

Recommended Posts