Chat with us, powered by LiveChat

FUNKTIONER

Sammensæt vores funktioner til en løsning, der passer din virksomheds behov. Gratisal er Danmarks billigste og mest intuitive lønsystem. Vi går all in for at levere lækre funktioner til lønhåndtering og personaleadministration.

KOM I GANG NU!

FUNKTIONER

Sammensæt en løsning, der passer til din virksomhed. All in på lækre funktioner til lønhåndtering og personaleadministration.

Læs mere herunder

Udvalgte funktioner

I nedenstående har vi udvalgt 13 funktioner, som vi er særligt glade for, og som vi er sikre på, at du også vil blive glad for. Du kan finde alle vores funktioner og sammensætte dem, som du vil, her.

Automatiske bankoverførsler

Automatiske bankoverførsler via NETS til medarbejdere, SKAT og pensionsudbydere. Kræver oprettelse af en gratis NETS-aftale. Dette kan du gøre via lønsystemet.

LÆS MERE

lønsystem - ny ferielov

Håndtering af ny ferielov

Gratisal er klar til den nye ferielov - er du? Kom sikkert ind i den nye ferielov. Styring af indefrosset saldi, håndtering af flytning mellem ferieår og flere muligheder for opsparing og afholdelse af feriefridage.

LÆS MERE

Lønsystem - Realtidsdata

Realtidsdata

I Gratisal har du mulighed for at benytte dig af realtidsdata, så du altid kan se konsekvenser af de handlinger, du laver. Dette er med til at give dig et godt overblik og sikrer i sidste ende, at du sparer en stor mængde tid på din lønadministration.

LÆS MERE

Bankoverførsler via NemKonto

Her har du mulighed for at lave bankoverførsler alene via dine medarbejderes CPR-numre uden behov for at indtaste kontonumre. Denne funktion kræver også ovenstående NETS-aftale.

avancerede medarbejderskabeloner

Avancerede medarbejderskabeloner

Her får du mulighed for at oprette dine egne medarbejderskabeloner samt knytte løndata til disse. I vores gratisversion af systemet har du på forhånd tre faste medarbejderskabeloner.

LÆS MERE

Lønsystem - integrationer

Integrationer

Gratisal kan automatisk mappe lønarter til jeres kontoplan og overføre bogførte lønkørsler til kassekladden i jeres økonomi-, regnskabs- eller ERP-system.

LÆS MERE

Avanceret lønstyring

Design dine egne lønarter og få adgang til avancerede funktioner som fritvalgsordning, anciennitets- og overtidstillæg mm. Anbefalet til virksomhed med 20 ansatte eller mere.

LÆS MERE

Lønsystem - tidsstyring

Tidsstyring

Importér timedata til Gratisal eller lad medarbejderne taste det selv i systemet. Når timeposternes godkendes, overføres disse automatisk til løndata ud fra de kriterier, du selv sætter op.

LÆS MERE

sproglag

Sproglag

Både lønsedler og interface gøres tilgængeligt på dansk og engelsk. Hver bruger og medarbejder kan vælge sit foretrukne sprog. Flere sprog tilføjes løbende og vil være inkluderet i prisen.

LÆS MERE

Lønsystem - datostyring

Datostyring

I Gratisal kan du indsætte fremtidige justeringer ved fx lønreguleringer, barsel eller faste udgifter i en periode og lave hurtige korrektioner ved at bruge vores datostyring.

LÆS MERE

Lønsystem - Multi

Multi-Company

Funktionen er designet til dig, der laver løn for flere virksomheder, så du let kan holde overblik. Du kan nemt se og tildele adgang til brugere på tværs af virksomheder.

LÆS MERE

Support via email/chat

Nogle gange har man brug for support, og derfor har du via denne funktion mulighed for at få fri support via email/chat af vores kompetente lønspecialister.

LÆS MERE

Lønsystem - Godkendelsesflow

Godkendelsesflow til lønkørsler

Denne funktion giver dig mulighed for at sende din lønkørsel til godkendelse, inden denne bogføres. Samtidig kan du sende lønsedler til godkendelse hos medarbejderne inden bogføring.

LÆS MERE

Lønsystem - Godkendelsesflow

Autokorrektion

Autokorrektion gør det nemt at indberette fejl og ændre medarbejderes løn. Gratisal tilpasser automatisk lønnen efter jeres rapporteringer, så fejl bliver udlignet den følgende måned.

LÆS MERE

Derfor skal du vælge Gratisal

Her kan du se nogle af fordelene ved at anvende Gratisal. Der er mange at vælge imellem, og derfor har vi selv udvalgt syv oplagte. 

Opret dig gratis

I vores gratisversion får du et komplet lønsystem, hvor du nemt og hurtigt kan køre din virksomheds løn. Hvis du ønsker mere automatiserede processer, kan du opgradere til vores bronzepakke til 5 kr. pr. lønseddel.

LÆS MERE

Færre fejl

Gratisal er det første lønsystem i verden, hvor du kan sende lønsedler i udkastform til medarbejderne, som kan rapportere tilbage om fejl, inden lønnen bogføres.​

LÆS MERE

Spar penge

Det er vigtigt, at du ikke betaler for mere, end det du reelt bruger. Derfor er Gratisal bygget op omkring en masse moduler og pakkeløsninger, som du kan til- og fravælge alt efter behov.

LÆS MERE

Spar tid med integrationer

Gratisal kan automatisk mappe lønarter til jeres kontoplan og overføre bogførte lønkørsler til kassekladden i jeres økonomi-, regnskabs- eller ERP-system.

LÆS MERE

Simple Set of Public Transport Related Vector Line Icons. Contains such Icons as Taxi, Train, Tram and more. Editable Stroke. 48x48 Pixel Perfect.

Grønlandsk løn

Gratisal er allerede at finde I Grønland, hvor vi blandt andet kan tage højde for grønlandske regler omkring udenlandsk pension etc. Inden for det næste stykke tid udvides systemet endnu mere, og vi forventer at være repræsenteret endnu flere steder.

Intuitive lønsedler

Med Gratisal sikrer du, at dine medarbejdere forstår deres lønseddel med et nemt overblik over, hvad de får i løn og betaler i skat. Dette sikrer tryghed og kvalitet for både dig og dine medarbejdere.

LÆS MERE

Månedlige opdateringer

Med Gratisal får du et fleksibelt lønsystem, som hele tiden udvikles til din fordel. Vi søger konstant at blive bedre, og hvis vi ikke har den funktion, du ønsker, så har vi den om et par måneder.

LÆS MERE

Outsourcing af lønadministration

Såfremt du ikke ønsker at varetage din lønadministration selv, og derfor godt kunne tænke dig at outsource denne, så kan vi hurtigt og nemt facilitere kontakten til en af vores stærke lønpartnere. Hvis dette har interesse, kan du skrive til support@gratisal.dk for mere information.

Vi er rigtig glade for at anvende Gratisal som lønsystem. Systemet er intuitivt, og dashboardet er med til at give os et rigtig godt overblik, hvorfor det ikke tager særlig lang tid at køre løn. Derudover er det fordelagtigt, at systemet er skabt til at håndtere løndata fleksibelt. Dette har medført muligheden for at skabe automatiserede processer, der sparer os tid i vores daglige virke.

CrossFit Copenhagen
Peter Schow Jensen
Chief Finance Officer

Gratisals dashboard skaber et godt overblik og systemet er generelt meget intuitivt. Derudover er Gratisals lønsedler meget nemme at forholde sig til, hvilket er en helt klar fordel. Så slipper man for at bruge alt for lang tid på at forstå sin lønseddel. Vi oplever samtidig en åbenhed for at skræddersy og tilrette systemet efter vores behov. Alt i alt er vi godt tilfredse med vores valg af Gratisal som lønsystem.

Danske Skoleelever
Robert Holst Andersen
Sekretariatschef

Jeg var helt høj af begejstring, da den første lønkørsel var sendt afsted. Jeg havde naturligvis rigtig god hjælp fra Ditte Olin, der er supporter/udvikler hos Gratisal. Indlæsning fra EP-Win foregår gennem et Excel-ark – nemt, hurtigt og overskueligt. Jeg havde en forestilling om, at indtastning af timeløn ville tage lang tid – det gjorde det ikke. At finde medarbejdernes data er meget nemt, og at rette lønlinjer var også nemt. Lønkørslerne bliver løbende opdateret, og er der fejl, bliver man også advaret løbende. Det er en fornøjelse, at når man har trykket bogfør, bliver alle oplysninger sendt direkte til SKAT, bank, pension mm.”

AOF Gentofte, Gladsaxe og Lyngby-Taarbæk
Lisbeth Blomgren
Kursussekretær

Gratisal er meget nemt og intuitivt at anvende. Muligheden for at tilgå realtidsdata, giver os et godt overblik over medarbejdernes timer, og derfor tager det heller ikke særlig lang tid at køre løn i Gratisal. Den interaktive lønseddel er nem at forstå, hvilket er en stor fordel, når vi eksempelvis i vores branche har særlige timesatser, der skal tages højde for. Gratisals åbne API har givet os mulighed for at skræddersy systemet efter lige netop vores behov, hvilket har medført at vi i systemet eksempelvis kan tage højde for de overenskomster, som vores medarbejdere og branche er underlagt. Alt i alt er vi rigtig glade for at anvende Gratisal som lønsystem”

Stokholm Transport
Bent Larsen
Økonomichef

Vi begyndte at anvende Gratisal tilbage i ultimo 2017. I den forbindelse blev vi positivt overrasket over, hvor intuitivt systemet var. Det intuitive element er nemlig vigtigt for os i vores hverdag. Vi er en virksomhed der vækster, hvorfor vi er interesseret i at bruge vores tid på at udvikle vores virksomhed, og ikke bruge den på lønadministration. Dette hjælper Gratisal os med, og så skader det jo heller ikke at systemet er billigere end de andre på markedet.

Tempu
Jacob Mikkelsen
Co-founder

Kontakt os

Hvis du er interesseret i Gratisal – enten som bogholder eller kunde, så er vi naturligvis til rådighed med mere information. Kontakt os via nedenstående formular eller pr. telefon på 71 99 11 22. Du har også mulighed for at kontakte os på support@gratisal.dk

Bemærk: Hvis du allerede er bruger af systemet, skal du være opmærksom på at systemsupport ikke er gratis.

 
Vi anbefaler derudover, at du benytter chat-funktionen til support. Det er muligt at tilkøbe fri mail/chat support gennem vores pakkeløsninger. Dette kan du læse mere om under Priser, eller under fanen ”Ekstra” når du er logget ind.