Derfor valgte Eiler Thomsen Alufacader Gratisal

Eiler Thomsen Alufacader

Da Eiler Thomsen Alufacader valgte Gratisal som sit lønsystem, var det særligt med henblik på at gøre komplicerede lønforhold enkle. Læs med når Morten Roslund, Regnskabschef hos Eiler Thomsen Alufacader, fortæller om, hvorfor valget faldt på Gratisal, og hvordan implementeringen af systemet forløb. 

 

Eiler Thomsen Alufacader A/S

Eiler Thomsen Alufacader er en af Danmarks førende glas- og alufacadeentreprenører. Virksomheden beskæftiger omkring 160 medarbejdere, hvoraf majoriteten er 14-dagslønnede. Derfor er der hos virksomheden fokus på lønadministration hele måneden igennem.

Med mange forskellige ansættelsestyper oplevede Eiler Thomsen Alufacader et behov for at kunne tilpasse deres lønsystem og derved optimere deres håndtering af medarbejdere med forskellige overenskomster, hvilket vi vil uddybe i det følgende afsnit.

 

Et intuitivt system med overenskomststyring

Da Eiler Thomsen Alufacader er en virksomhed, hvor lønforholdene er komplekse, stillede det krav til fleksibiliteten af deres lønsystem. Her fik særligt Gratisals intuitive opbygning stor betydning for lønadministrationen i virksomheden.

”Systemet er intuitivt og derfor også nemt for administrationen at arbejde i. Systemet er let at tilpasse til vores behov særligt da vi har flere overenskomster med vidt forskellige vilkår. Friheden til opsætning har betydet meget for vores valg af system.” – Morten Roslund, Regnskabschef hos Eiler Thomsen Alufacader A/S.

I Gratisal kan du nemlig opsætte avancerede medarbejderskabeloner, der gør det muligt at gruppere og håndtere flere af dine medarbejdere på én gang. En funktion, der giver et langt bedre overblik over dine medarbejdere og deres ansættelsestyper, samtidig med at dit tidsforbrug på administrativt arbejde reduceres betydeligt.

 

Letforståelige og informative lønsedler

For Eiler Thomsen Alufacader var lønsedlernes indhold og udtryk vigtigt. Med letforståelige lønsedler blev der nemlig skabt en tryghed hos medarbejderne.

”Lønsedlerne i Gratisal er meget letforståelige og informative, hvilket i særdeleshed har resulteret i en tidsbesparelse for os, samtidig med, at det har skabt en tryghed hos vores medarbejdere. Det er let at tilføje ekstra informationer til alle eller enkelte medarbejdere og det letter kommunikationen væsentligt til medarbejderne. Medarbejderne har taget rigtig godt imod skiftet og det let overskuelige design af lønsedler er blevet taget godt i mod fra alle sider.” – Morten Roslund, Regnskabschef hos Eiler Thomsen Alufacader A/S.

Lønsedler i Gratisal er udformet – på samme måde som systemets opbygning – med fokus på en intuitiv oplevelse. Når medarbejderne kan forstå deres lønsedler, skabes der tillid i virksomheden og mindre administrativt arbejde i sidste ende. Gratisal tilbyder desuden en medarbejder-app, hvor medarbejderne kan godkende deres lønsedler, tidsregistrere, ændre stamdata og meget mere.

 

God implementering af systemet

Implementeringen af Gratisal hos Eiler Thomsen Alufacader blev et positivt forløb, da der fra start var etableret en god og konstruktiv dialog.

”Implementeringen af Gratisal har været rigtig god, hvilket skyldes den konstruktive dialog, vi har haft undervejs med hele holdet hos Gratisal.” – Morten Roslund, Regnskabschef hos Eiler Thomsen Alufacader A/S.

Implementeringen af Gratisal består nemlig i et forløb med løbende dialog om dataoverførsel såvel som den praktiske opstart i systemet. I Gratisal fokuserer vi på at vores brugere skal komme godt fra start, hvilket en god dialog i implementeringsfasen medfører.

Vil du læse flere referencer?

Kunne du tænke dig at læse flere referencer fra virksomheder, der i dag bruger Gratisal? Vi har samlet et udvalg af referencer, der dels giver dig en indsigt i, hvilke virksomheder, der allerede bruger Gratisal, samt konkrete udtalelser om systemets funktioner. 

Læs vores referencer her.

Vil du høre mere?

Vil du høre mere om Gratisal? Vi er naturligvis til rådighed med mere information. Kontakt os via nedenstående formular eller pr. telefon på 71 99 11 22, så hjælper vi dig med at finde den helt rette løsning.

Recommended Posts